MakeX Spark Online Soutěž

Pojďte tvořit a sdílet!

Termíny přihlašování projektů:

  • 1. turnaj: 17. září - 12. října
  • 2. turnaj: 30. listopadu - 17. prosince

MakeX

MakeX představuje platformu pro konání robotických soutěží po celém světě. V rámci soutěží je u dětí podporováno multidisciplinární učení v oblasti vědy a techniky. MakeX prohlubuje znalosti dětí založené na systému STEAM, který zahrnuje vědu (S, science), technologii (T, technology), inženýrství (E, engeneering), umění (A, arts) a matematiku (M, mathematics) a motivuje děti, aby tyto znalosti aplikovaly při řešení problémů v reálném světě.

MakeX Spark

MakeX Spark je kreativní soutěžní program pro mladé lidi ve věku od 6 do 13 let. Soutěžící se zapojují do praktických cvičení a potom prezentují své skvělé projekty, ve kterých se propojují všechny oblasti STEM.

Týmy vypracovávají projekty podle předem daného tématu soutěže prostřednictvím softwarového programování a konstrukce hardwaru. Nejen, že soutěž MakeX Spark inspiruje kreativitu mladých lidí, ale MakeX Spark také poskytuje příležitost rozvíjet dovednosti v oblasti řešení problémů a budovat důvěru soutěžících prostřednictvím projektového učení.

MakeX Spark Online Soutěž

  • 1. turnaj: 17. září - 12. října
  • 2. turnaj: 30. listopadu - 17. prosince
Stáhnout pravidla soutěže

Žáci vymyslí vlastní projekt na zadané téma a vypracují k němu jednoduchou dokumentaci. Hodnocení probíhá na základě zaslaných materiálů.

V MakeX Spark se musí soutěžící zaměřit na téma každého turnaje a při vytváření projektů plně využít svou kreativitu. Soutěžící vypracovávají projekty prostřednictvím programování softwaru a konstrukce hardwaru a nakonec představení své práce ostatním.

Téma 1. turnaje: inteligentní světla

Soutěžící k tomuto tématu vytváří projekt za pomoci programování a konstrukce hardwaru.

Dobře navržené osvětlení posílá světlo pouze tam, kde je to potřeba, aniž by je rozptylovalo jinde. Inteligentní systém osvětlení by měl být ekologický a energeticky úsporný. Jak vytvořit lepší svět pomocí inteligentních světel?

Téma 2. turnaje: pomocník v domácnosti

Soutěžící vytvoří efektivní projekt, aby si mohli uvolnit ruce od domácích prací.

Můžete si vyrobit pomůcky, které vám efektivněji pomohou v domácnosti nebo vymyslet inteligentní pomocníky do domácnosti, kteří mohou množství domácí práce už od začátku eliminovat... Pokud budou vaše nápady souviset s eliminováním domácích úkolů, jste „pomocníkem v domácnosti“, kterého hledáme!

Přihlášení

Svůj projekt musíte nejprve publikovat v programu mBlock 5, kde vyplníte základní informace o projektu (v angličtině) - jako je název projektu a krátký úvod. Zároveň tam nahrajete pár obrázků a videa. Prezentační video může být ve vašem rodném jazyce, ale musí být opatřeno anglickými titulky.

Druhým krokem je odeslání projektů na web MakeX Spark. Na webových stránkách MakeX najdete podrobné pokyny k účasti i vysvětlení, jak publikovat své projekty a jak předkládat plakáty.

Pokud budete potřebovat s něčím pomoci, neváhejte se obrátit na nás v RPishopu!

Požadavky

  1. Soutěž MakeX Spark online je individuální událostí. Každý soutěžící může být instruován jedním mentorem.
  2. Soutěžící jsou rozděleni do dvou věkových kategorií: 6-9 let (včetně) pro základní kategorii, 10-13 let (včetně) pro pokročilou kategorii.
  3. Mentor by měl být starší 18 let a jeho role je vedení zejména při konstrukci hardwaru a práci s nářadím.
  4. Každý soutěžící může přihlásit pouze jeden projekt.
  5. Publikování projektu: publikujte zdrojový kód, vyplňte průvodní text, nahrajte ukázkové video, nahrajte alespoň 3 obrázky projektu.
  6. Předložení projektu:Předložte projekt a nahrajte plakát k projektu.

Například takhle může vypadat plakát k vašemu projektu:

Vybavení

Soutěžící k programování použijí programovací prostředí mBlock 5. Hardware není striktně daný, nicméně doporučujeme použít následující:

Halocode

HaloCode je bezdrátový jednodeskový počítač, který má kromě tradiční WiFi zabudovaný i mikrofon. Součástí HaloCode je 12 programovatelných barevných LED diod, senzor pohybu nebo dotykový senzor a další. S programováním HaloCode začnete naprosto jednoduše za pomoci softwaru mBlock 5, který je založen na blokovém programování (podobně jako například oblíbený Scratch). Za malou chvilku začnete tvořit vlastní zábavné výtvory a projekty!

Zjistit více

AI & IoT Creator Add-on Pack

Pokud jen samotná základní deska HaloCode nenaplňuje požadavky soutěžícího, doporučujeme kombinaci Halocode s doplňkem AI & IoT Creator. Balíček doplňků AI & IoT Creator sice neobsahuje základní desku, ale nabízí 13 elektronických modulů mBuild a 9 balíčků příslušenství vybavených příslušnými stavebními bloky, Python API, online dokumenty k hardwaru s mnoha příklady použití.

Zjistit více

2020 MakeX Starter Kit

2020 MakeX Starter Kit. V sadě naleznete například podvozek pro robota mBot, Bluetooth dálkové ovládání, vysokorychlostní motor, LED Matrix, Me RGB senzor čáry, Me ultrazvukový senzor a 9g MikroServo. Sada plně uspokojí základní soutěžní potřeby soutěžících.

Zjistit více

Hodnocení

V této soutěži budou porotci hodnotit projekty na základě 5 kritérií: elektronická technologie, schopnost programování, schopnost designu, inovativní myšlení, komunikační dovednosti.

Co získáte, když se budete účastnit soutěže?

Ocenění pro soutěžící

  • Young All-Rounder Award: Pouze 5 nejlepších soutěžících v celkovém hodnocení může vyhrát cenu Young All-Rounder. Vítězové této ceny jsou kvalifikovaní pro vstup do mistrovství světa MakeX a mají také možnost požádat o vstup do soutěže World Robot Contest.
  • Speciální ceny: 50% nejlepších soutěžících v odpovídajících dimenzích má příležitost vyhrát speciální ceny, mezi které patří: Young Engineer, Young Designer, Best Creativity nebo Best Demonstration. Soutěžící, kteří dostanou speciální ceny, mají možnost přihlásit se do soutěže World Robot Contest.
  • Certifikát o účasti: Pokud soutěžící dodrží pravidla, ale nezíská žádnou cenu, získá Certifikát o účasti.
  • Každý účastník získá zprávu o osobních schopnostech, která bude založená na důkladném posouzení poroty v pěti avizovaných kritériích.

Ocenění pro vzdělávací instituce a mentory

  • Excellent Mentor Award: cena pro jednoho mentora, který dohlíží na více studentů a jeho studenti získají vyšší skóre.
  • Excellent Organization Award: cena pro školy a vzdělávací instituce, které aktivně podporují své studenty v účasti v soutěži.

Těšíme se na Vaše skvělé nápady a vynálezy a úžasné projekty. Tak do toho!

Pro kompletní informace navštivte oficiální stránky organizátora soutěže.